vrijdag 10 september 2010

Jongeman bewusteloos tijdens zwempartij

HEVERLEE – Een 16-jarige Leuvenaar beleefde de schrik van zijn leven nadat hij afgelopen woensdag een goede vriend zag flauwvallen. ‘Het was één van de engste momenten uit ons leven’, aldus het groepje vrienden die dag aanwezig waren.




De 16-jarige Dennis C. uit Heverlee was woensdagnamiddag aan het zwemmen met een groepje vrienden in het zwembad van een kennis, toen hij om drie uur zijn vriend als een zak aardappelen in elkaar zag zakken. ‘Het was de eerste keer dat dit hem overkwam’, zegt Jef F., de vader van Michiel F. ons . De 17-jarige Michiel had nog niet gegeten en de zon speelde hem die dag blijkbaar ook parten. ‘ Ik heb de slechte gewoonte om mijn ontbijt over te slagen en daardoor verloor ik het bewustzijn’, zegt de tiener. Dokter Gyselen maakte dit al vaker mee. ‘Vaak zien we dat kinderen of jonge mensen hun ontbijt gewoonweg vergeten, bij Michiel leidde dit tot een gebrek aan zout, waardoor hij eventjes van de aardbol verdween.’


De jongeman heeft zijn lesje nu wel geleerd. ‘Het ontbijt is één van de belangrijkste maaltijden van de dag en toen ik woensdag het licht voor mijn ogen zag uitgaan ben ik tot het besef gekomen dat ik dit niet nog eens wil meemaken, ik eet nu elke dag mijn ontbijt, zoals het hoort.’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten